fbpx

Waar voldoet een goede website aan?

Neem contact met fisqo op voor een professionele website.

De vraag die bij veel bedrijven speelt : waar moeten we rekening mee houden bij een nieuwe website? Wat enorm van belang is het uiteindelijke doel van de website. Wilt u met uw website mensen informeren, producten verkopen of in contact komen met nieuwe klanten?

Er zijn naast het doel nog een aantal andere kenmerken waar een succesvolle website aan moet voldoen. Vindt de doelgroep de website mooi en duidelijk. En zijn de technische aspecten daarnaast goed. Zodat de website soepel werkt. Voldoet uw website niet aan de genoemde eisen. Of is deze achterhaald en werkt deze niet goed op tablet en mobiel. Ons Fisqo team helpt u graag met het realiseren van een strakke eigentijdse website.

Hieronder kunt u lezen waar een goede website van deze tijd zeker aan moet voldoen.

pexels-photo-248747

1. Snelheid

Wel eens ervaren dat u een website opent en na 1 minuut is deze pas geladen? Waarschijnlijk niet want uit onderzoek blijkt dat de meeste bezoekers na 3 seconden afhaken.

Snelheid is bij Google ook enorm van belang. Is uw website traag dan zal de positie, oftewel de ranking veel lager zijn dan bij een snelle website. Bent u benieuwd hoe snel uw website is? Met Google Pagespeed kunt u dit meten!

2. Kleurgebruik

De kleuren die u gebruikt zijn waarschijnlijk afgestemd op de huiskleuren van uw bedrijf. Zo is alles mooi in lijn en word direct de associatie gelegd met uw business. Om te zorgen dat uw website niet te druk word kunt u het beste 3 of 4 kleuren aanhouden. Anders word het al snel een circus website en u wilt uw bedrijf wel professioneel laten ogen.

colour
hand (1)

3. Gebruiksvriendelijk

Hoe gebruiksvriendelijker uw website, des te beter kunnen bezoekers de weg vinden en zullen zij uw website beter waarderen.Wilt u bijvoorbeeld dat uw bezoekers via de homepage terecht komen in een product overzicht en vanaf daar kunnen afrekenen. Dan moet de `customer journey` zo makkelijk mogelijk zijn. Dit is het pad wat de bezoeker aflegt op uw website.

Het is te vergelijken met de route die u loopt in de supermarkt. Deze lijkt volledig random, maar is zo uitgedacht dat het u langs alle schappen leidt.  

4. Content

Hoe zorgt u ervoor dat bezoekers terug blijven komen op uw website? Door ze regelmatig content aan te bieden. Dit kan een blog zijn of een podcast. Hiermee zullen bezoekers uw website vaker bezoeken. Doordat u kennis levert worden bezoekers geprikkeld. Daarnaast gaat Google van uw website houden als bezoekers dat ook doen. Wij helpen u graag met deze content. 

bed-blogging-browsing-6356
app-browser-coffee-6335

5. Responsive/mobile compatible

Responsive websites en websites die mobile compatible zijn. Dat zijn websites die zich aanpassen aan het schermformaat waar het op bekeken wordt. Zo werkt de site op desktop, mobiel en tablet naar behoren. Zo hoeft niet voor elk apparaat een andere website gebouwd te worden. Alle websites die door ons worden gebouwd zijn responsive.

1. Snelheid

Wel eens ervaren dat u een website opent en na 1 minuut is deze pas geladen? Waarschijnlijk niet want uit onderzoek blijkt dat de meeste bezoekers na 3 seconden afhaken.

Snelheid is bij Google ook enorm van belang. Is uw website traag dan zal de positie, oftewel de ranking veel lager zijn dan bij een snelle website. Bent u benieuwd hoe snel uw website is? Met Google Pagespeed kunt u dit meten!

2. Kleurgebruik

De kleuren die u gebruikt zijn waarschijnlijk afgestemd op de huiskleuren van uw bedrijf. Zo is alles mooi in lijn en word direct de associatie gelegd met uw business. Om te zorgen dat uw website niet te druk word kunt u het beste 3 of 4 kleuren aanhouden. Anders word het al snel een circus website en u wilt uw bedrijf wel professioneel laten ogen.

3. Gebruiksvriendelijk

Hoe gebruiksvriendelijker uw website, des te beter kunnen bezoekers de weg vinden en zullen zij uw website beter waarderen.Wilt u bijvoorbeeld dat uw bezoekers via de homepage terecht komen in een product overzicht en vanaf daar kunnen afrekenen. Dan moet de `customer journey` zo makkelijk mogelijk zijn. Dit is het pad wat de bezoeker aflegt op uw website.

Het is te vergelijken met de route die u loopt in de supermarkt. Deze lijkt volledig random, maar is zo uitgedacht dat het u langs alle schappen leidt.  

4. Content

Hoe zorgt u ervoor dat bezoekers terug blijven komen op uw website? Door ze regelmatig content aan te bieden. Dit kan een blog zijn of een podcast. Hiermee zullen bezoekers uw website vaker bezoeken. Doordat u kennis levert worden bezoekers geprikkeld. Daarnaast gaat Google van uw website houden als bezoekers dat ook doen. Wij helpen u graag met deze content. 

5. Responsive/mobile compatible

Responsive websites en websites die mobile compatible zijn. Dat zijn websites die zich aanpassen aan het schermformaat waar het op bekeken wordt. Zo werkt de site op desktop, mobiel en tablet naar behoren. Zo hoeft niet voor elk apparaat een andere website gebouwd te worden. Alle websites die door ons worden gebouwd zijn responsive.

×