Waar moet een goede webshop aan voldoen?

Neem contact met fisqo op voor een professionele webshop.

Waar moet een goede webshop aan voldoen?

Neem contact met team fisqo op voor een professionele webshop.

Naast een professionele website, kan ons team ook een webshop realiseren. Een goedwerkende en succesvolle webshop is waar elke ondernemer naar streeft. Als een webshop technisch krachtig in elkaar zit. En daarnaast overzichtelijk is zullen meer klanten gebruik van uw webshop maken. En zult u uiteindelijk meer omzet draaien. In de tegenwoordige tijd gaan veel consumenten de deur niet meer uit om te shoppen.

Dit heeft ertoe geleid dat online shoppen explosief is gegroeid en nog steeds blijft groeien. Bedrijven die hier niet op inspelen zullen omzet mis lopen en ik het ergste geval klanten verliezen. Om te verzekeren dat uw business mee draait met de hedendaagse ontwikkelingen, helpt ons Fisqo team u graag aan een goed georganiseerde en eigentijdse webshop.

Hieronder kunt u lezen waar een goede webshop van deze tijd zeker aan moet voldoen.

handshake

1. Betrouwbaarheid

Een probleem wat veel voorkomt is dat webshop eigenaren het eng vinden om hun gegevens op internet te zetten. Dit leidt ertoe dat klanten geen idee hebben van de achtergrond van de website. Wanneer een klant ziet dat uw webshop geen adresgegevens, persoonlijke email of contact optie heeft. Dan zullen klanten snel minder vertrouwen in uw webshop. Daarnaast is het verplicht in de regels over webshops.

2. Zorg dat alles klopt

Een andere fout die sommige webshops er op nahouden is valse beloftes geven. Als u aangeeft dat uw producten binnen 24 uur geleverd worden en uiteindelijk duurt dit 3 dagen dan komt dit niet ten goede aan de betrouwbaarheid. Daarnaast zullen deze klanten niet snel nog wat bij u bestellen. Een klant zal eerder tevreden zijn wanneer het product een dag eerder komt dan 2 dagen later. Als u een product niet op voorraad hebt geef dit dan aan of toon het product niet. Een voorbeeld van een webshop die alles perfect heeft is CoolblueDeze webshop haalt dan ook een record aantal bezoekers per maand.

parcel perfecto
klant

3. Klantenservice

Ook erg belangrijk is een goede klantenservice. Van te voren zal u hier over moeten nadenken. Mailt u klanten binnen een bepaald tijdbestek terug? Bent u telefonisch bereikbaar? Kunnen klanten producten retourneren? Wat zijn de voorwaarden als een product kapot wordt aangeleverd? Het is verstandig dit allemaal te vermelden. Hoe minder onnodige vragen u hierover krijgt. Zorg dat uw telefonische bereikbaarheid is aangegeven. Hierdoor is het voor klanten een stuk duidelijker. Een klant die een vraag heeft hoopt immers zo snel mogelijk geholpen te worden.

4. De artikelen moeten er perfect uitzien.

Een webshop met artikelen zonder goede afbeeldingen is natuurlijk niet aantrekkelijk voor klanten. Als je in een winkel staat wil je ook graag zien wat je koopt. De klant moet overtuigd zijn dat ze bij jullie moeten kopen en niet bij de concurrent. Het is dus erg van belang dat de producten goed beschreven zijn en met mooie afbeeldingen. Zorg voor een rustige achtergrond zodat uw product goed uitgelicht wordt. Daarnaast moet het product wat u hebt verkocht in een nette en stevige verpakking worden aangeleverd. Dit zodat het product niet beschadigd. En dat uw klanten een goed gevoel overhouden aan de aankoop. U kunt ook met een partij werken die de pakketten ophaalt en verzend dit scheelt u extra werk.

perfecto

1. Betrouwbaarheid

Een probleem wat veel voorkomt is dat webshop eigenaren het eng vinden om hun gegevens op internet te zetten. Dit leidt ertoe dat klanten geen idee hebben van de achtergrond van de website. Wanneer een klant ziet dat uw webshop geen adresgegevens, persoonlijke email of contact optie heeft. Dan zullen klanten snel minder vertrouwen in uw webshop. Daarnaast is het verplicht in de regels over webshops.

2. Zorg dat alles klopt

Een andere fout die sommige webshops er op nahouden is valse beloftes geven. Als u aangeeft dat uw producten binnen 24 uur geleverd worden en uiteindelijk duurt dit 3 dagen dan komt dit niet ten goede aan de betrouwbaarheid. Daarnaast zullen deze klanten niet snel nog wat bij u bestellen. Een klant zal eerder tevreden zijn wanneer het product een dag eerder komt dan 2 dagen later. Als u een product niet op voorraad hebt geef dit dan aan of toon het product niet. Een voorbeeld van een webshop die alles perfect heeft is CoolblueDeze webshop haalt dan ook een record aantal bezoekers per maand.

3. Klantenservice

Ook erg belangrijk is een goede klantenservice. Van te voren zal u hier over moeten nadenken. Mailt u klanten binnen een bepaald tijdbestek terug? Bent u telefonisch bereikbaar? Kunnen klanten producten retourneren? Wat zijn de voorwaarden als een product kapot wordt aangeleverd? Het is verstandig dit allemaal te vermelden. Hoe minder onnodige vragen u hierover krijgt. Zorg dat uw telefonische bereikbaarheid is aangegeven. Hierdoor is het voor klanten een stuk duidelijker. Een klant die een vraag heeft hoopt immers zo snel mogelijk geholpen te worden.

4. De artikelen moeten er perfect uitzien

Een webshop met artikelen zonder goede afbeeldingen is natuurlijk niet aantrekkelijk voor klanten. Als je in een winkel staat wil je ook graag zien wat je koopt. De klant moet overtuigd zijn dat ze bij jullie moeten kopen en niet bij de concurrent. Het is dus erg van belang dat de producten goed beschreven zijn en met mooie afbeeldingen. Zorg voor een rustige achtergrond zodat uw product goed uitgelicht wordt. Daarnaast moet het product wat u hebt verkocht in een nette en stevige verpakking worden aangeleverd. Dit zodat het product niet beschadigd. En dat uw klanten een goed gevoel overhouden aan de aankoop. U kunt ook met een partij werken die de pakketten ophaalt en verzend dit scheelt u extra werk.

Fisqo streeft naast het leveren van goede diensten en super service ook naar het delen van de juiste informatie voor onze klanten.

Marketing tools

© Fisqo Web development & internet marketing 2018 All rights reserved

Kvk-nummer 72115963