Een professioneel bedrijfs logo?

Neem contact met team fisqo op voor een professioneel logo ontwerp.

Een professioneel bedrijfs logo?

Neem contact met team fisqo op voor een professioneel logo ontwerp.

Met een goed logo zet je uw bedrijf op de kaart. Alleen hoe bedenkt u zo’n sterk en herkenbaar logo? Wat maakt een logo succesvol? Met die vragen ben je als ondernemer regelmatig bezig. U wilt toch ook dat uw business professioneel oogt en dat mensen uw logo herkennen?

Iedereen herkent in 1 oogopslag de logo`s van bekende bedrijven als Google, BMW, en Nike. De eerste indruk die uw logo achterlaat bij klanten is vaak van groot belang. Om uw business een boost te geven, helpt onze designer uw graag met het ontwerpen van een strak en tijdloos logo.

Hieronder kunt u lezen waar een strak en tijdloos logo zeker aan moet voldoen.

people-woman-coffee-meeting

1. De doelgroep

Welke doelgroep heeft uw bedrijf? Wat wilt uw merk uitstralen? Zorg dat dit duidelijk voor u is. Zakelijke bedrijven willen een strak logo, omdat ze serieus en betrouwbaar willen overkomen.Een bedrijf wat consumenten als klant heeft kiest vaak eerder voor een wat speelser logo.  

2. Uniek

Bedenk goed wie uw concurrenten zijn. En zet al hun logos op een rijtje. Ziet u enige overeenkomsten? Hoogstwaarschijnlijk niet, deze bedrijven hebben onderzoek gedaan in de markt. Zo weten zij dat hun logo zich moet onderscheiden van de rest. Neem de tijd om de markt te analyseren en zorg voor een uniek logo.

uniek
ballpen-book-bindings-business-796603

3.Simpel

Om een logo goed te laten werken, kun je er beter niet te veel details bijvoegen. Hoe simpeler het logo hoe beter het te herkennen is. Ook op grotere afstanden. Een logo moet immers op groot en klein formaat afgebeeld kunnen worden. Bijvoorbeeld in een advertentie in de krant of op social media.

4. Tijdloos

Een goed logo hoeft niet veranderd te worden. Alleen kleine details moet je soms aan de trends aanpassen. Google bijvoorbeeld, heeft in de afgelopen jaren het design gerestyled. De basis is alleen al vanaf dag 1 hetzelfde. Coca-cola veranderd alleen hun logo soms wat van kleur. En Pepsi heeft haar logo al een aantal keer drastisch veranderd. 

glass-hourglass-hours-39396
peace

5. Een extra dimensie

Persoonlijk vind ik het leuk om bij logo`s te spelen met vormen en letters. Om een extra dimensie toe te voegen aan een logo, zou je gebruik kunnen maken van diapositieve vormen. Wanneer je die verborgen vormen hebt gezien blijf je ze zien. Zo heeft FedEx in hun logo een pijltje verstopt.

1. De doelgroep

Welke doelgroep heeft uw bedrijf? Wat wilt uw merk uitstralen? Zorg dat dit duidelijk voor u is. Zakelijke bedrijven willen een strak logo, omdat ze serieus en betrouwbaar willen overkomen.Een bedrijf wat consumenten als klant heeft kiest vaak eerder voor een wat speelser logo.  

2. Uniek

Bedenk goed wie uw concurrenten zijn. En zet al hun logos op een rijtje. Ziet u enige overeenkomsten? Hoogstwaarschijnlijk niet, deze bedrijven hebben onderzoek gedaan in de markt. Zo weten zij dat hun logo zich moet onderscheiden van de rest. Neem de tijd om de markt te analyseren en zorg voor een uniek logo.

3.Simpel

Om een logo goed te laten werken, kun je er beter niet te veel details bijvoegen. Hoe simpeler het logo hoe beter het te herkennen is. Ook op grotere afstanden. Een logo moet immers op groot en klein formaat afgebeeld kunnen worden. Bijvoorbeeld in een advertentie in de krant of op social media.

4. Tijdloos

Een goed logo hoeft niet veranderd te worden. Alleen kleine details moet je soms aan de trends aanpassen. Google bijvoorbeeld, heeft in de afgelopen jaren het design gerestyled. De basis is alleen al vanaf dag 1 hetzelfde. Coca-cola veranderd alleen hun logo soms wat van kleur. En Pepsi heeft haar logo al een aantal keer drastisch veranderd. 

5. Een extra dimensie

Persoonlijk vind ik het leuk om bij logo`s te spelen met vormen en letters. Om een extra dimensie toe te voegen aan een logo, zou je gebruik kunnen maken van diapositieve vormen. Wanneer je die verborgen vormen hebt gezien blijf je ze zien. Zo heeft FedEx in hun logo een pijltje verstopt.

Fisqo streeft naast het leveren van goede diensten en super service ook naar het delen van de juiste informatie voor onze klanten.

© Fisqo Web development & internet marketing 2018 All rights reserved

Kvk-nummer 72115963