Als ondernemer dien je continu op zoek te zijn naar mogelijkheden om jouw bedrijf door te laten groeien. Deze mogelijkheden zullen echter niet altijd een succesverhaal worden. Om voordat je een idee uitrolt te kijken hoe het idee bij jouw potentiële consument kun je een marktonderzoek uitvoeren. Dit is echter geen populaire manier omdat het een tijdrovend proces is dat daarnaast ook nog eens een hoop geld kan kosten. Toch zijn er diverse manieren om op een marktonderzoek te besparen. In deze blog nemen we je dan ook mee in deze mogelijkheden!
Waarom bespaart een marktonderzoek geld?
Een marktonderzoek kan jou een goed beeld geven van het potentiële succes van jouw nieuwe ideëen. Wanneer uit het marktonderzoek blijkt dat er geen vraag is naar jouw product of dienst, dan kun je het idee weer in de ijskast zetten. Het enige waar je tot dat moment geld aan hebt uitgegeven is het marktonderzoek zelf en je hebt hier een stukje van je eigen tijd in geïnvesteerd. Het zal voelen alsof dit geld weggegooid is, maar onderaan de streep levert het ontzettend veel op! Wanneer jij het onderzoek namelijk niet had gedaan en het product zomaar op de markt had gezet, dan had het je veel meer tijd en geld gekost dan dat het je nu gekost heeft. De verzonken kosten die je middels het marktonderzoek kunt voorkomen zijn enorm en daarom kan het altijd uit om een dergelijk onderzoek uit te laten voeren!
Besparen op het marktonderzoek zelf
Een marktonderzoek hoeft overigens helemaal niet extreem duur te zijn. Door de moderne technologieën is het anno 2021 namelijk mogelijk om een volledig online marktonderzoek uit te voeren. Je hebt hierdoor geen hoge personeelskosten en het kost veel minder tijd om respondenten te vinden. Dit scheelt enorm veel geld en je marktonderzoeken voer je hierdoor al uit voor enkele tientallen tot honderden euro’s. Doordat je uit een grote vijver van respondenten kunt vissen kun je aan de voorkant al een filter toepassen. Zo weet je zeker dat alle antwoorden die je krijgt ook afkomstig zijn uit de door jouw gewenste doelgroep. Wil je meer weten over online marktonderzoeken? Bekijk dan zeker eens de website van https://www.factsnapp.com/!