E-mail marketing om uw klanten tot actie aan te zetten?

E-mail marketing gebruiken om uw klanten te informeren en tot actie aan te zetten? infrormeer Fisqo over de mogelijkheden.

In de beginjaren van de e-mail marketing waren er maar weinig bedrijven die zich hierop focuste. Wat als bijkomend voordeel had voor de bedrijven die het wel gebruikten dat hun mails veel vaker werden geopend. Tegenwoordig worden we overspoelt met commerciële e-mails. Hoeveel van deze mails zijn echt interessant voor jou, en vindt je de moeite waard om te openen? Waarschijnlijk niet zo veel. Dit bewijst dat e-mail marketing tegenwoordig veel meer moet zijn dan een simpele mail versturen. Lezers kijken steeds meer naar personalisatie en relevantie van de content.

E-mails die gepersonaliseerd zijn hebben een hogere openingsratio. Het verschil is maar liefst 30%. Dat is een flink verschil als u het mij vraagt. Echter is alleen het noemen van iemand zijn naam niet genoeg. 

 Mensen schrijven  zich in bij nieuwsbrieven  die dicht bij hun interesses staan. Als je bijvoorbeeld net een nieuwe laptop hebt gekocht zit je niet te wachten op mails over laptop aanbiedingen. Je krijgt dan liever informatie over de software pakketten die je kunt bestellen voor deze laptop of over extra hardware om je laptop mee uit te breiden. Heeft een klant  een video link bekeken over printers? Dan is deze persoon daar duidelijk in geïnteresseerd en misschien  wel naar op zoek! De kracht van persoonlijke mails is het binden van je klanten. Het vertellen van een interessant verhaal bindt de klanten, en zorgt ervoor dat ze blij worden van jouw mails.

“Het vertellen van een interessant verhaal bindt de klanten, en zorgt ervoor dat ze blij worden van jouw mails.”

Ontwijk de spambox door te zorgen dat uw mails minimaal 500 tekens bevatten. Het zou zonde zijn als relevante informatie voor klanten verdwijnt. Zorg daarnaast voor een vertrouwelijke en geloofwaardige afzender. Boodschappen vanuit uw eigen naam zullen al snel als persoonlijker worden ervaren en vaker worden geopend.

Gebruik afbeeldingen en houdt wit tussen de regels dit voorkomt dat het een massieve lap tekst wordt. Dit leest alles behalve prettig en zorgt ervoor dat potentiële klanten uw mails eerder weg zullen klikken.

Houd tot slot rekening met de toegankelijkheid, tot de ontvangers van je mailinglijst horen ook slechtziende en mensen met dyslexie. Een mail met veel call to action buttons en moeilijke woorden kan al snel onoverzichtelijk worden.

 

Fisqo naast het leveren van goede diensten en super service, ook naar het delen van de juiste informatie voor onze klanten.

© Fisqo Web development & internet marketing 2018 All rights reserved

Kvk-nummer 72115963