Bijna iedere onderneming streeft groei na. Waar deze groei plaatsvindt, dat hangt af van de voorkeur van de ondernemer zelf. Zo streeft de ene onderneming groei na op het gebied van omzet en de ander weer op het gebied van winst of het aantal klanten. Toch hebben deze verschillende groeimogelijkheden wel een gemene deler. Als het goed is vertalen de groeimogelijkheden zich onderaan de streep allemaal in een winststijging! Omdat de meeste bedrijven opereren met het doel om maximale winst te genereren geven we je in deze blog enkele tips die je kunnen helpen bij het laten groeien van jouw onderneming.
Website of webshop
De website of webshop is altijd een plek waar je jouw onderneming kan laten groeien. Wanneer je nog helemaal geen website of webshop hebt, dan kun je natuurlijk een webshop laten maken. Wanneer je al wel over een website of webshop beschikt, dan kun je hier over het algemeen nog tal van winsten in halen. De mogelijkheden van groei voor websites/webshops zijn namelijk nagenoeg oneindig. Je kunt groeien op vlakken als SEA, SEO, maar ook op het gebied van conversie optimalisatie. Doordat er in de online wereld continu veranderingen worden doorgevoerd ben je ook nooit klaar met de ontwikkeling van jouw website of webshop. Je kunt hier dus altijd in blijven groeien!
Diversificatie
Een andere manier om jouw onderneming te laten groeien is door middel van diversificatie. Dit kan binnen de bedrijfswereld betrekking hebben op verschillende werkgebieden. Zo kun je intern, maar ook extern diversificeren. Een voorbeeld van externe diversificatie is het handelen met verschillende partijen omtrent inkoop. Hierdoor koop je te allen tijde het goedkoopst mogelijke product in. Wanneer je het product voor dezelfde prijs blijft verkopen stijgt uiteraard jouw winstmarge evenredig mee. Een voorbeeld van interne diversificatie is het aanbieden van meerdere verschillende producten. Hierdoor spreid je jouw kansen en heb je de grootste kans om een succesvol product op de markt te zetten. Deze methode kost echter wel meer tijd en geld dan wanneer je je focust op minder producten. Doe dit dan ook alleen wanneer je in het verleden al goed verdiend hebt met jouw onderneming!